5 bud på at automatisere manuelle processer
Power Platform har et bredt udvalg af værktøjer, der kan hjælpe dig med at automatisere processer. Microsoft Power Automate er et af disse værktøjer, som giver dig mulighed for at automatisere gentagne opgaver og processer, du gør hver dag. Det kan bruges til at automatisere opgaver som dataoverførsel, filoverførsel, billedbehandling og meget andet. Du kan også bruge Power Automate til at koble forskellige applikationer og tjenester sammen, så du kan skabe et integreret system. Det hjælper dig med at gøre arbejdet hurtigere og mere effektivt.
Det vigtigste for dig, er at vide det allerede er inkluderet som en del af din Microsoft brugerlicens, men det kræver at du får sat det op – enten selv, af os eller sammen.
Dog kan omkostninger forekomme hos Microsoft ved mange kørsler/dataforespørgsler, som f.eks. ved AI-builder.
1. Benyt AI til at læse ordrer og fakturaer
Modtager du i øjeblikket fakturaer på e-mail? Hvis ja, hvordan kommer disse fakturaer ind i dit system for at blive behandlet til betaling? Microsofts Power Platform leverer billige og brugervenlige AI-modeller, som er i stand til at registrere, læse og gemme information fra almindeligt anvendte dokumenter såsom fakturaer, indkøbsordrer og kontrakter. Hvis du stadig har dit team til manuelt at transskribere data fra PDF-filer, kan du overveje at bruge Power Apps AI-builder til nøjagtigt at udtrække information fra disse dokumenter og frigøre dit teams tid til andre opgaver.
2. Frokostbestilling
Du kan bruge Power Platform til at registrere, hvornår du spiser på kontoret ved at bruge de forskellige værktøjer og tjenester den tilbyder.
Du kan bruge Power Apps til at oprette en app, hvor du kan logge, når du spiser på kontoret, og spore dine måltider. Du kan herefter, bruge Microsoft Power Automate til at lave en automatiseret proces, der registrerer, hvornår du har spist på kontoret, så det passer med afregning og mængde af mad til bestilling. Derudover kan du bruge Power BI til at generere rapporter og visualiseringer for at hjælpe dig med at analysere virksomhedens behov for bestilling af mad, hvad er populært, udgiften hertil og meget mere.
Med en frokostordnings-app fra extri:co er det hurtigt og nemt for medarbejdere at registrere, hvornår de holder fri, arbejder hjemmefra eller møder ind på kontoret og derfor gerne vil spise med.
Løsningen giver kantinen et godt overblik, så indkøbet bliver langt mere præcist og madspild reduceres. Samtidig bliver det enkelt at tilbyde medarbejderne en variabel afregning baseret på det faktiske antal kuverter i stedet for en fast månedlig pris.
Se mere her.
3. Erstat QA /QC papir og tjeklister
Du kan bruge Power Platformen til at oprette QA/QC-tjeklister. For eksempel kan du bruge Microsoft Power Automate til at oprette en automatiseret proces, der kan generere tjeklister og derefter spore deres afslutning. Du kan også bruge Power Apps til at oprette en app, der giver dig mulighed for at spore status for dine tjeklister og indstille påmindelser om, hvornår de skal udfyldes. Derudover kan du bruge Power BI til at oprette rapporter og visualiseringer for at hjælpe dig med at analysere færdiggørelsen af dine tjeklister.
En løsning bygges oftest op i et App-format til en telefon eller tablet og kan altid tilgås på en PC.
4. Onboarding af nye medarbejdere
Du kan bruge Power Platformen til at hjælpe med onboarding af nye medarbejdere. For eksempel kan du bruge Microsoft Power Automate til at oprette en automatiseret proces, der kan give nyttige ressourcer og oplysninger til nye medarbejdere. Du kan også bruge Power Apps til at oprette en app, der giver dig mulighed for at spore udviklingen af onboarding-processen og tildele opgaver til nye medarbejdere. Derudover kan du bruge Power BI til at generere rapporter og visualiseringer for at hjælpe dig med at analysere onboarding-processen, såsom den gennemsnitlige tid, det tager at fuldføre onboarding-opgaver eller antallet af medarbejdere, der fuldfører onboarding.
5. Kørsel, udlæg og bestilling af materialer
Du kan bruge Power Platform til kørsel, udlæg og bestilling af materialer. For eksempel kan du bruge Microsoft Power Automate til at oprette en automatiseret proces, der kan bestille materialer, vedligeholde kørsler og føre udlægskontrol. Du kan også bruge Power Apps til at oprette en app, der gør det muligt at spore kørsel, udlæg og bestillinger af materialer, og kan også give dig mulighed for at oprette reminders og sende beskeder til de involverede parter. Desuden kan du bruge Power BI til at oprette rapporter og visualiseringer, der kan hjælpe dig med at analysere kørsel, udlæg og bestilling af materialer.
–
Der er mange fordele ved at bruge Power Automate. Det giver dig mulighed for at oprette automatiserede processer, der kan reducere manuel arbejdsbyrde, spare tid og øge produktiviteten. Det giver dig også mulighed for at koble forskellige applikationer og tjenester sammen og automatisere opgaver, der tidligere krævede manuel indsats. Det kan også hjælpe dig med at overvåge systemer og få adgang til realtidsdata, så du kan træffe hurtigere og mere informerede beslutninger.
Tag endelig fat i os, hvis du har nogle forespørgsler, så vil vi give uvildig rådgivning og sparring omkring hvad der er muligt.