ISDN lukker – er du forberedt?

By 10. august 2021 Uncategorized @da

ISDN lukker – er du forberedt?

ISDN nettet lukker med udgangen af 2021

Det er meldt ud, at de sidste ISDN linjer lukker d. 31. december 2021. ISDN blev introduceret i starten af halvfemserne og har været mange virksomheders foretrukne telefonforbindelse lige siden. ISDN benyttes i dag udelukkende i fysiske PBX / telefonanlæg.

Årsagen er, at de gamle forbindelser, herunder ISDN, er teknologisk forældede og dyre at drifte for teleselskaberne i forhold til mere tidssvarende løsninger. Benytter jeres organisation ISDN til traditionel telefoni, kontaktcenter, call-center, help-desk, telefon-support, fax/printer-opkoblede løsninger, alarmsystemer osv., og har I en plan for disse løsninger, når ISDN forsvinder?

Spar tid ved at skifte til en moderne løsning

Det er en god investering at skifte til en moderne løsning, som uden tvivl giver mange gange igen. Hurtigt finder I ud af, at der kan spares tid i dagligdagen med smarte og nye funktioner, der jævnligt bliver opdateret ud fra de behov der er i markedet.

Vores bud er naturligvis Flexfone

Aldrig mere begrænset

Ulemperne ved ISDN, er blandt andet de begrænsede antal linjer der kan benyttes på én gang. Med en morderne løsning tilbydes der oftest ubegrænset antal kanaler, hvor I ikke skal være bange for at kaldet går tabt. Desuden har det ikke nogen omkostning at gøre det på denne måde, når det hele er cloud-baseret og der indgår fri tale som standard.

Fuld kontrol og gennemsigtighed

Når der skiftes fra ISDN til f.eks. Flexfone, vil jeres telefoni altid virke, og det har ingen betydning hvor i verden i befinder jer. Desuden giver en moderne løsning også mulighed for at se hvilken status dine kollegaer har, da den altid er opdateret med live-data – Det er derfor slut at omstille i blinde og håbe på at omstillingen går igennem!

Med f.eks. Flexfones profiler, sikrer du altid at telefonien stemmer overens med kalenderen. Hver medarbejder kan skræddersy sit telefoni, som betyder at Flexfone kan registrere hvis medarbejderen sidder i et møde eller har fri, via Exchange kalender-integrationen.

Det er også slut med at medarbejdere glemmer at melde sig ind i køen igen, da det automatiske profilskifte nok skal gøre det for dig – slut med at møde ind på kontoret, hvor ingen er i kø!

Alt dette er gennemsigtigt både på bordtelefon, mobiltelefon, softphone eller i Teams.

Intuitive løsninger letter implementeringen

Når man går til et nyt værktøj, som bare virker og hvor alt nødvendigt bliver præsenteret, når der er brug for det, så er det altså nemt at komme i gang – for alle medarbejdere.

Flexfone står inde for at sige, at de har branchens mest brugervenlige løsning – det tør vi og vores kunder nok også godt at skrive under på. Du og dine kolleger vil opleve en mere glidende arbejdsgang, hvad angår telefoni og samtidigt være klædt på i løbet af ingen tid, til at få glæde af de mange funktioner som findes heri.

Hvad sker der når man krydser moderne teknologi med fleksibel telefoni?

Du får en talende robot?  – Nej.

Du får en chancen for at vende lukningen af ISDN til en once-in-a-lifetime mulighed for at skabe stor forretningsmæssig værdi.

Helt konkret kan du sagtens vælge en moderne løsning, som kører som jeres nuværende – omvendt ville I også kunne skræddersy den moderne løsning, for at forretningen kommer på næste niveau af telefoni – også kaldet år 2021.

Vi har lånt en liste fra Flexfone, som viser de store forskelle på funktionalitet for henholdsvis ISDN og Myfone:

Vil du have en gennemgang af Flexfone?

Tag fat i Daniel fra extri:co her, så får du en fuldkommen oplevelse af hvordan moderne telefoni ser ud.